sobota, 13. januar 2018

Beauty and the Beast (2017)


Nekateri še pomnimo Disneyjevo risano uspešnico Lepotica in zver iz leta 1991. Morda nismo dovolj stari, da bi delo spremljali v kinodvoranah, smo pa rastli ob tematskih zvezkih, sličicah, sestavljankah itd., kar morda še bolj odraža vpliv stvaritve. Takrat so risanim junakom glasove posodili igralci vse do kalibra Angele Lansbury, izid pa je zaznamovala tudi smrt pisca glasbenih besedil Howarda Ashmana. Smo po več kot četrt stoletja res potrebovali še filmsko različico v osnovi tradicionalne francoske pravljice, ki so jo Američani spretno predrugačili?    
Zakaj pa ne? Zgodba je zanimiva, gre za preverjeno formulo, ki je studio Disney ponesla v njegovo renesančno obdobje, poleg vsega pa je minilo dovolj časa, da se je vse skupaj že nekoliko ohladilo, tehnologija pa napredovala do te mere, da je mogoče pravljično magijo prenesti tudi v svet igranega filma. Torej se pravo vprašanje glasi, ali je ustvarjalcem uspelo storiti slednje. Odgovor je pritrdilen. Pred seboj imamo stilsko dovršen izdelek, v katerem velja pohvaliti vse od kostumov, preko scenografije, pa do glasbe. Med ogledom imamo nemalokrat občutek, da zaradi obvladljive postavitve posameznih scen gledamo odrsko predstavo oz. pravi muzikal, katerega duh, poleg tistega iz risanega filma, Lepotica in zver dobro ujame.
Kategorija zase so igralske predstave, kjer so ustvarjalci nabrali še močnejši arzenal filmskih zvezd kot ob priložnosti pred dobrimi petindvajsetimi leti. Na velikem platnu se tako zvrstijo Emma Watson, Dan Stevens, Luke Ewans, Josh Gad, Kevin Kline, Ewan McGregor, Ian McKellen, Emma Thompson in Stanley Tucci. Večina igralcev prihaja iz Velike Britanije, kar gotovo ni naključje, saj se je kombinacija močne ameriške produkcije in arhaično-pravljičnega britanskega dialekta že večkrat izkazala za zmagovito (Gospodar prstanov, Igra prestolov ...).
Kljub vsemu pohvaljenemu pa film ne ponudi ničesar novega, ničesar presenetljivega, ničesar svežega, ničesar drugačnega in ničesar prav posebnega. Na nivoju risanke za otroke deluje čisto v redu, a je ob premisleku že sama zgodba precej plehka. O tem, kako je z njenim tokom kar se tiče originalnosti oz. v primerjavi z že omenjenim risanim predhodnikom, tukaj ne bomo razpravljali. Morda raje omenimo to, kar so opazili mnogi in nekateri zaradi tega celo dvignili ogromno prahu, nam pa se ni zdelo nič posebnega. V filmu namreč nastopa tudi homoseksualno naravnan karakter (kateri, vam ne bomo razkrili, med drugim zato, ker je to med samim ogledom dokaj očitno), a je njegova pojava (kolikor se le da) diskretna, nevsiljiva in ne preveč direktna. V Hollywoodu je diverziteta namreč dokaj priljubljena tema (poglejmo samo letošnjega zmagovalca oskarjev) in tudi v osnovi izdelki za otroke niso nobena izjema, kar se pri dotičnem odraža še na drugih mestih, česar priseben gledalec prav gotovo ne bo prezrl.  
Zanimivo je, da je bila glavna ženska vloga v filmu, ki je na letošnji podelitvi oskarjev za nekaj sekund okusil slast zmage, sprva ponujena Emmi Watson, poleg tega pa so si ustvarjalci Lepotice in zveri v vlogi slednje zamislili Ryana Goslinga, ki je kasneje zaigral prav v Deželi La La. Pa sami presodite, kateri se bolj tolče po glavi.

                                                                         Foto: IMDb 

Ni komentarjev:

Objavite komentar